July 08, 2014

Sommerdans i Fælledparken (Estiu de dansa a Fælledparken)

Als danesos, i no-danesos residents a Dinamarca des de ja fa temps, els encanta ser a fora, al carrer, a l'exterior, durant l'estiu. Per qualsevol motiu, tota excusa és bona. I en aquest cas, la dansa és una d'elles. O els balls en parella, o els balls folklòrics, que se m'entengui bé, balls típics en certes regions del món, com poden ser la salsa, el tango, dansa bollywood, balls de saló, dansa brasilenya, swing, bachata, dancehall, danses africanes, capoeira, i altres noms que no sé ni què són. La combinació de gent i danses és explosiva.

Així doncs, cada dia de la setmana, de dilluns a dijous, de 19h a 22h, tots es reuneixen a la Dansepladsen per moure l'esquelet i ballar amb la teva parella, i amb tothom que hi estigui disposat. De 19h a 20h es fa una classe gratuïta per principiants (tothom que vulgui por participar-hi), i a partir de les 20h la dansa és lliure, i la música pot ser d'un grup en directe, o un DJ. Per més informació, veure esdeveniment de facebok.


La pista de dansa és rodona i prou gran, i al voltant hi ha com unes petites graderies de bancs i gespa que permeten, al públic no-ballador, descansar, fer un picnic, beure unes quantes cerveses, o petar la xerrada amb els veïns "campistes".


Jo vaig presenciar el dia de la salsa, i va ser espectacular. En aquell cas, molta de la gent que hi participava formaven part d'una mateixa classe de salsa (club, curs, o similar) de manera que el nivell era molt alt i els canvis de parelles eren continus, donant molt dinamisme a l'activitat. I era molt entretingut veure-ho. Sent sincers... et sents una mica estúpid ballant si no en tens ni idea ^^.

Uns quants vídeos que he trobat per YouTube, ja que jo no en vaig fer cap. Sí, n'hi ha molts... em costa escollir!

Salsa

Samba de Roda

Swing


Bollywood


Tango argentí

Som-hi!

No comments :

Post a Comment