August 31, 2014

Välkommen till Uppsala! (Benvinguda a Uppsala!)

Hej! Crec que per fi puc anunciar que estic instal·lada a Uppsala. Ha sigut llarg i una mica feixuc, però he sobreviscut! (cosa que dubtava seriosament).

Els problemes van començar al juliol, quan vaig confirmar que tenia moltes coses acumulades a Copenhaguen i que no m'ho feia en un sol viatge. Així que, amb previsió, vaig enviar un maletot de 18kg, ple de roba, fins a Barcelona (facturar 2 maletes és molt car! Para todo lo demás, Packlink). 

El segon pas del trasllat va ser carregar amb mi, quan anava cap a Barcelona, una altra maleta grossa (de 23kg justos, després de llençar 5kg d'apunts >_<), una de mà, també a rebentar, i la motxilla amb l'ordinador, etc.

I l'últim tram del trasllat va començar ben d'hora pel matí, el dilluns 25 d'agost. Vol des de Barcelona a Copenhaguen, amb motxilla i ordinador, i motxilla de colònies buida... dins una maleta grossa, també buida. La tarda del dilluns me la vaig passar fent tetris amb tots els trastos i roba que encara tenia a Copenhaguen. Ho vaig aconseguir a mitges... les dos maletes grosses estaven plenes... però no hi cabia tot! Total, que vaig deixar dos bosses de roba, pendents d'enviar, de recollir... o del que sigui, a Copenhaguen. I la meva estimada bici també...


I el dimarts 26 d'agost pel matí va començar la meva odissea particular per arribar en tren a Uppsala. Des de l'andana 26 de l'estació central de Copenhaguen, sortida a les 8.28h i arribada a les 13.39h, direcció Stockholm C. Cal dir que, tot i que el viatge fos d'unes 5 hores i pico, no es va fer gens pesat. El tren de SJ que va directe a Estocolm és de lo mejorcito que he vist! Seients super amples, espai per estirar les cames, tauletes, espai per a les maletes, silenci, bona olor, bar, bons preus, Wi-Fi,... i lavabo inmens, i net! I arc de Sant Martí de regal.


El viatge va ser relaxat i tranquil, alterat només per l'emoció en l'arribada a Estocolm i la visió de l'ajuntament de la ciutat (el City Hall)... 6 anys després. Qui m'ho hauria dit, eh!? Home sweet home =)


A l'estació d'Estocolm vaig agafar un tren cap a Uppsala, només quedava una hora més de viatge... i finalment, cap a les 15h, vaig trepitjar la ciutat per primera vegada. Evidentment, les meves primeres accions només arribar van ser aconseguir un número de telèfon suec i internet al mòbil (Comviq) i una targeta per als autobusos, UL (mentre no disposava de bici).

L'altre objectiu del dia era anar a buscar les claus de la meva habitació! Així que vaig anar en bus (1) fins l'oficina (SUSbo) de la gent que gestiona la meva residència (Lilla Sunnersta) a buscar-les i a firmar el contracte, etc. i un cop fet això, vaig agafar un altre bus (20) per arribar fins la que serà casa meva durant un any!




Així que cap a les 17h i pico de la tarda vaig arribar a casa, viva. I tot això després de carregar les maletes amunt i avall des de les 7h i pico del matí. I sota la pluja! ... I encara havia d'anar al supermercat (ICA, Lidl o Willy's), és clar, a comprar les poques coses de primera necessitat. Total, un dia llarguíssim, dur, cansat, humit... però que va tenir regal de benvinguda. Gràcies ^^


El dia següent va servir per anar fins a la universitat (SLU) i aconseguir les dades necessàries per tenir internet a l'habitació! Un pal haver d'anar a buscar aquesta tonteria presencialment... però un regal per a la vista i els sentits! Uppsala és molt petita, i jo visc a les afores, i la uni també està a les afores. Total, que qualsevol trajecte inclou camps, boscos, verd, verd i més verd. I de tant en tant alguna casa de fusta, d'aquestes típiques escandinaves.


 


La següent missió va ser aconseguir bicicleta. Després de valorar i estudiar totes les possibles opcions ("bicis" de segona mà venudes en botigues (com per exemple, Bibblans Cykel), venudes per privat (blocket o facebook), bici nova, bici cara, barata, marxes, sense marxes, cistella, frens...), vaig decidir anar en bus fins a la botiga JULA i comprar-me una bicicleta nova per 999sek. No té marxes, és l'únic inconvenient. I és vermella... jo la volia negra. Però per la resta... és la millor opció del mercat ciclista a Uppsala. Sí, la meva bici de Copenhagen era infinitament millor. u_U


I finalment, també he visitat IKEA (bus 42) i m'he firat. Bé, he comprat el necessari: una sisí, un coixí decent, estris per la cuina, penjadors, allargos pels endolls, espelmes d'olor (canyella, poma i vainilla ^^)... i aquestes paridetes. Tonteries, però necessàries. I sort que la meva habitació/apartament té de tot!



I vaig tenir un altre arc de Sant Martí de regal! =P


I demà ja comença la uni. I ja hi haurà un altre post. I ja tinc tots els meus trastos amb mi (fins i tot els de Copenhagen, però això és una altra història), i ja he venut la bici. I ja he conegut a alguna gent.

I ja m'he mudat a Uppsala. Per fi.

No comments :

Post a Comment