August 31, 2014

Bergen i Voss, de visita als fjords noruecs!

A veure si me'n recordo, perquè ja fa més d'un mes que volia fer aquest post... Del 17 al 22 de juliol vaig anar a visitar una amiga noruega que he conegut a Copenhagen, així que, de forma "improvisada", he aconseguit trepitjar noruega... per fiii !!! Total, dijous vaig arribar a Bergen, divendres ja vam anar cap a Voss i els fjords, i dilluns vam tornar a Bergen, on hi vaig estar fins dimarts al matí. Una mica de per aquí i per allà, però va ser profitós.

A Voss (Vossevangen) em vaig allotjar a casa de l'amiga, on també hi viu la seva mare i germana, que només hi és durant l'estiu. La casa està en una posició elevada, de manera que les vistes eren molt boniques.



Quasi tots els àpats van ser BBQ a l'aire lliure (va fer un temps espectacular!) i la dieta típica noruega: pa amb coses (pernil i maionesa, maionesa i formatge, formatge i caviar, formatge i mermelada, i variacions similars ^^), tot i que no tinc cap imatge de les "agradables" mescles. 



Vam fer un tour al voltant dels fjords, passant per Granvin (B), Norheimsund (C), Jondal (D), Utne (E), Odda (F) i Ulvik (H), on hi ha una zona de bany ben maca.


A prop de Norheimsund vam agafar un ferry per creuar el fjord i arribar a Jondal. Aquestes fotos són del punt on vam agafar el ferry.


Una cosa molt tradicional allà als fjords són les plantacions de cireres a les parts més baixes i properes a l'aigua. El clima és l'adequat a l'estiu i, cada dos per tres, hi ha paradetes a la vora de la carretera on es poden comprar.


 

Odda, el poble més al sud que vam visitar, és conegut per la fàbrica d'Odda Smelteverk. Aquesta àrea té paisatges impressionants que per qüestions de temps no vaig poder presenciar, però només veient les fotos de Google... corprenedor.



Abans de creuar pel pont de Hardanger, el pont suspès més llarg de Noruega (1380 metres), vam parar a Kinsarvik a menjar una mica.



I, finalment, a Ulvik vam parar a fer una remullada a una de les poques zones "preparades" per al bany, en plan platgeta.



I després, un dels altres dies, el vam dedicar a fer una caminada per la zona de Voss. El que més em va sorprendre és la vegetació de l'àrea: tota la part de la caminada que vam fer fora de camins i camp a través va ser sobre terres super humits i tous, com molsosos. Porto hores intentant recordar la paraula que descriu això però ha estat impossible... Total, vaig acabar amb els peus ben molls, però frescos! La conseqüència d'aquest tipus de terra és que la trepitjada és molt menys estable i segura (ja que és tou) i s'exerciten tot tipus de músculs de la zona... i et torces el tormell bastant sovint ^^ (almenys jo! xD).

La ruta va ser aquesta, més o menys:


I això és una mostra dels paisatges que vaig trepitjar i presenciar:

El llac Singesetvatnet:


El llac Gråskallatjørni, on vam dinar i també s'hi van banyar:



Vistes de la vall del llac Lønavatnet:



I les vistes del camí de tornada, paral·lel al llac Lønavatnet.



I l'últim dia el vaig passar a Bergen. Una ciutat ben maca, que no vaig tenir temps de conèixer al 100%, però que recomano totalment visitar. De la mateixa manera que tota aquesta zona... Bé, tot Noruega ;)








Ah, i us presento la cervesa noruega: la Hansa! (i ja de pas, ofereixo una mica d'història sobre Bergen: Lliga Hanseàtica). 

Hej då!

No comments :

Post a Comment