September 22, 2013

Laktosefri mad (Aliments sense lactosa)

Un dels temes força importants per a mi, i que em generava preocupació abans d'arribar a Copenhagen, era el menjar sense lactosa, quina oferta em trobaria, de làctics, i no-làctics. No em puc queixar, de moment.

Pel que he sentit, es veu que hi ha gent que ha tingut problemes per saber què és llet i què no, i quin tipus de llet és cada tetrabrick que veus, perquè hi ha moltes opcions, %, i molts noms estranys. Jo no tinc aquest problema. No puc escollir. ;) Però, com a Catalunya, pots trobar llet, alguns iogurts, nata líquida o, fins i tot, formatge feta, sense lactosa, tot i que jo encara no l'he trobat ni tastat.

      

També hi ha altres productes lactose-free: alguns embtotits, pa, llets de soja i arròs, etc., però també pots trobar pa "normal" sense lactosa (i bimbo!), i galetes, brioixos, snacks... i, en general, els embotits i salsitxes tampoc porten lactosa, a diferència del que trobes a Catalunya. Sembla que Dinamarca no abusa tant de la lactosa!


Però el meu aliment estrella, el que em salva de totes les meves necessitats i antulls, són les galetes de xocolata. He trobat galetes "maria" sense lactosa, però són molt avorrides i el gust és prou desagradable. I no he trobat, de moment, xocolata sense lactosa, com sí que n'hi ha a certs supermercats a Catalunya, així que m'he de refugiar amb les galetes de xocolata.



Aquí, a part, hi ha molta oferta de productes ecològics i suposo que hi ha botigues de menjar "ecològic" i "orgànic". Jo encara no les he trepitjat, però hi he d'anar. De moment no he trobat formatge (que no sigui feta) sense lactosa... i començo a trobar-lo a faltar.


Tots aquests aliments sense lactosa es "poden" trobar a supermercats "normals", però has de tenir sort. Aquí, el supermercat especialitzat en menjar "ecològic" i especial és l'Irma (https://irma.dk/).

Bon profit!

No comments :

Post a Comment