November 23, 2014

Re-visita d'un dia a Estocolm

A mitjans d'octubre va venir l'Albert a visitar-me i vam decidir passar un dels dies a Estocolm. Tots dos ja havíem visitat la ciutat al 2008, de manera que vam dedicar el dia a re-visitar les parts més cèntriques i conegudes, i gaudir del dia i del bon temps que ens va fer!

Vam agafar el tren des d'Uppsala cap a les 11.30h i vam arribar a l'estació central d'Estocolm una hora més tard, aproximadament. En cap moment vam agafar el metro, així que vam caminar tot el dia pel centre d'Estocolm, per Gamla Stan. Primer de tot, vam acostar-nos a l'edifici de l'ajuntament. Aquesta vegada no hi vam entrar pas, el vam observar des de fora. Després ens vam dirigir cap al centre de Gamla Stan, i ens vam perdre una estona pels bonics carrers.

També ens vam dedicar a trobar i descobrir alguns dels millors restaurants del centre de la ciutat. Aquella nit volíem menjar ren, ja que no ho vam fer al 2008! Després d'una bona feina de recerca gastronòmica i informació ben contrastada, els millors candidats eren els restaurants Aifur, Fem Små Hus, Lux Dag för DagThe Flying Elk, i Movitz. Un altre restaurant amb molt bona pinta és el Ulla Windbladh, situat a prop del parc d'Skansen (que també vam visitar al 2008), dins del Djurgården. Em vaig prometre a mi mateixa que, la propera vegada que anés a Estocolm, aniria a aquest últim. És evident que tots aquests restaurants són cars i que cal anar ben preparat per deixar-s'hi el ronyó. Ara bé, si t'interessa la cuina sueca i ets un amant del menjar, no hi ha res millor. La meva recomanació és que, en qualsevol cas, s'ha de reservar taula (horari suec!), excepte per l'Aifur, on has de fer cua i esperar el teu torn... si arriba.

En un altre ordre de coses, i com no podia ser d'una altra manera, el passeig per Gamla Stan va incloure una visita profitosa a la botiga friki sueca per excel·lència: el Science Fiction Bokhandeln. Aquesta botiga és un dels records més clars que tinc de la visita del 2008, és enorme, té infinitat de coses, i és el paradís... per la gent interessada (llibres, jocs, disfresses, calendaris, tasses, merchandising, i tot el que es vulgui). Jo vaig aprofitar l'avinentesa per comprar el calendari de Game of Thrones per l'any 2015 ^^.

Un cop arrasada Gamla Stan, just començada la tarda, ens vam dirigir cap al Djurgården pel "passeig marítim" (Strandvägen), que segueix tenint-me enamorada. A més, tinc molta sort perquè les dues vegades que hi he estat, ha fet un sol acollonant. Les vistes durant tota la passejada són ben boniques, i hi ha barques ben curioses.

No vam poder endinsar-nos al parc per falta de temps, de la mateixa manera que ens va passar al 2008. A veure si aconsegueixo fer-ho algun dia... ;)

Després de tant caminar, el sopar va ser benvingut i prou decent. Les quantitats una mica limitades, però això acostuma a passar als restaurants chic. Nosaltres vam anar al Movitz, l'únic que disposava d'una taula lliure en aquell moment (no havíem reservat enlloc). El restaurant està bé, i el ren estava bo, però potser és el pitjor restaurant d'entre els millors de la llista. Només una dada, aquell dia, la banda sonora escollida era la discografia completa d'en David Bisbal. Tot i això, el lloc és ben acollidor.

Un cop acabats de sopar, vam anar a buscar el tren en direcció Uppsala. Hi ha trens fins força tard, però estàvem certament cansats i el viatge és d'una hora, més la mitja hora necessària entre l'estació central d'Uppsala i casa meva (Lilla Sunnersta).

Sí, en un dia no es veu quasi res, i més si es va caminant, però va ser un dia ben complet! I jo, la mar de contenta. Segueixo estant enamorada de la ciutat, tot i que encara no he vist ni la meitat de coses! Encara tinc Estocolm per estona :D